Oppskrifter

Sjokochiapudding

Fløyelsmyk sjokoladepudding toppet med litt vaniljeyoghurt og hakkede pistasjnøtter må bare prøves.

Vi trenger omega-3 fra planteriket også (ALA) og ikke bare i form av fiskeolje og fet fisk (EPA/DHA). Planteomega-3 kan du få fra knuste linfrø, valnøtter, en god rapsolje og ikke minst fra chiafrø. Lag en nydelig chiapudding eller berik yoghurt og smoothies med chiafrø proppfulle av smarte byggeklosser til kropp og sinn.

Puddingen er supergod og glutenfri. Om du ønsker den melkefri så velger du bare et melkefritt alternativ i stedenfor.

Her får du flere oppskrifter med chiafrø:

Likte du dette innlegget? Husk at du enkelt kan melde deg på mitt gratis nyhetsbrev uten forpliktelser og motta ukentlige oversikt over kommende events, enkle mattips, oppskrifter og mye mer. 

 

 

Ingredienser

Sjokochiapudding

  • 1.5 dl kakaopulver
  • 1.5 dl chiafrø
  • 1 dl lønnesirup (evt. kokosblomstsukker)
  • 5 dl væske (H-melk, mandelmelk, lett kokosmelk osv.)
  • 0.5 ts havsalt

Slik gjør du

Sjokochiapudding

  1. Ha alle ingrediensene i en bolle og rør til kakaopulveret har løst seg opp.
  2. Dekk bollen med plast og sett den i kjøleskapet i 5-6 timer, rør av og til.

Serveres sammen med litt vaniljeyoghurt og hakkede pistasjenøtter eller friske bær og litt hakket mørk sjokolade.